• Начало
  • Контакти
  • Полезни връзки
  • English
Интернет банкиране – справкиКТБ Асет Мениджмънт
  • Връзки с инвеститорите
  • Корпоративни клиенти
  • Индивидуални клиенти
  • За банката
  • Финансови центрове
  • Форми
  • Обществен трезор
  • Интернет банкиране – справки
  • Новини
  • Начало
  • Интернет банкиране

Интернет банкиране

Интернет банкиране - вход

 Инструкции за Интернет банкиране 

Интернет банкирането осигурява възможност за оперативно и ефективно управление на средствата бързо, удобно и сигурно. Потребителят разполага с пълен достъп – 24 часа на ден, от всяка точка на света, а сигурността се гарантира от приложението на най-съвременните информационни технологии и световно признати стандарти за защита на финансова информация.

Защита на данните

Сигурността при извършването на транзакции през Интернет е сред основните приоритети на услугата. За работа със системата всеки клиент получава потребителско име и парола. За да използвате пълната функционалност на услугата „Интернет банкиране"  е необходим Класифициран Електронен Подпис (КЕП), издаден от Доставчик на Удостоверителни Услуги (ДУУ) в страната. Комуникацията между потребителския браузер и сървъра се извършва чрез криптирани сесии (SSL).

Нива на достъп, правила за подписване

Интернет банкирането осигурява възможност за гъвкаво определяне нивата на достъп на оторизираните лица и разнообразни правила за подписване на формираните заявки в съответствие с нормативните изисквания и утвърдената организация на работа за конкретния клиент. Целта е да се осигури двустепенен контрол върху въвежданите документи и различни нива на достъп.  

Интернет банкирането предоставя възможност за извършване на всички видове плащания в лева и валута. Всеки документ преминава през няколко последователни етапа на обработка:

  • Регистрация – регистриране на документа, подписан с електронен подпис
  • Подписване – осигурен е параметризиран набор от правила, описващ броя и взаимната зависимост между подписите, необходими за валидация на всеки електронен банков документ
  • Представяне – удостоверява (легализира) пред системата документ, събрал всички необходими подписи
  • Смяна на приоритет – поредност на изпълнение на регистрираните и представени за изпълнение клиентски нареждания, засягащи в посока на намаление пасивни клиентски сметки.
  • Анулиране – отказ на клиента от даденото нареждане за изпълнение на конкретна банкова операция преди системата да е инициирала плащането
  • Преглед – на наредените банкови операции и на етапа на обработка, до който е достигнала всяка от тях.

Системата за Интернет банкиране предвижда разнообразна информация за:

  • Експозиция по различните видове пасивни сделки – разплащателни, депозитни, бюджетни, влогови, специални и други
  • Баланс по сметки – предоставя възможност на клиента да следи актуалното състояние по сметките
  • Извлечения – базови и детайлни по клиентски сметки. Дава информация за движението по клиентски сметки за определен период от време. Включват се всички операции по партидата за съответния период от време.
  • Бюджетни лимити
  • Предстоящи плащания по кредити – предоставя информация за сумата на текущо начислени (до днес) и прогнозни (до датата на олихвяване) лихви по редовна и просрочена главница и сумата на очакваната погасителна вноска към датата на падеж
  • Преглед на състоянието на извършваните транзакции и етапа на обработка, до който са достигнали.

През системата всеки потребител може да получи и разнообразна актуална и полезна информация от общ характер:

  • информация за валутни курсове
  • котировки на ДЦК
  • актуален списък на банките, участващи в националната система за електронни разплащания
  • списък на банките кореспонденти по международни плащания
  • информация за тарифата на банката
©2015 КОРПОРАТИВНА ТЪРГОВСКА БАНКА АД, Всички права запазени.